پاورپوینت جلسه دفاع به همراه نکات
پاورپوینت جلسه دفاع به همراه نکات

پاورپوینت جلسه دفاع "به همراه دو نمونه پاوپوینت

معمولاً هر دانشجو بين 25 تا 30 دقيقه فرصت دارد كه كار خود را گزارش نمايد و بين 5 تا 15 دقيقه به سوالات حاضرين پاسخ دهد. بنابراین تعداد اسلايدها را می توان بر اساس اين وقت تنظيم كرد. معمولاً تعداد اسلايدهای مربوط به سخنرانی در اين جلسات بين 25 تا 40 اسلايد می باشد.

اسلایدها را شماره گذاری کنید تا اگر سوالی برای حاضرین پیش آمد، بتوانند شما را به شماره اسلاید ارجاع دهد.

طرح کلی پاورپوینت بر حسب عناوین رایج به صورت زیر است:

1- شناسنامه گزارش: شامل عنوان، نام اساتيد راهنما، مشاور، دانشجو و تاريخ دفاع است. برای ارايه آن در يك اسلايد می توان از صفحه شناسنامه پايان نامه استفاده كرد.

2- مقدمه: شامل توضيحات مقدماتي براي ورود به بحث است. برای ارايه آن در يك اسلايد می توان از مقدمه فصل يك استفاده كرد.

3- بيان مساله: شامل چرايی انتخاب موضوع و بيان مساله اصلی براي تحقيق است. برای ارايه آن در يك اسلايد می توان از بيان مساله در فصل يك استفاده كرد.

4- ضرورت و اهميت تحقيق: در يك اسلايد و به كمك اين بخش در فصل يك تهيه می شود.

5- اهداف كلی و وي‍ژه: از اهداف تحقيق در فصل يك در يك تا دو اسلايد تهيه مي شود.

6- فرضيه يا سؤالات: از فرضيه ها يا سؤالات فصل يك در يك اسلايد تهيه می شود.

7- روش شناسی تحقيق: شامل روش تحقيق، جامعه و نمونه،‌ معرفی روش نمونه گيری از فصل سوم و در دو اسلايد تهيه می شود.

8- روش آماری : معرفی روش آماری از فصل سوم در يك اسلايد می باشد.

9- يافته های تحقيق: ارايه يافته ها با جداول يا نمودار و توضيحات مناسب از فصل چهارم كه تا 10 اسلايد قابل تهيه می باشد.

10- بحث و نتيجه گيری: از فصل پنجم و تا 6 اسلايد قابل ارايه می باشد.

11- پيشنهادهای برخاسته از تحقيق: از فصل پنجم در 2 اسلايد قابل ارايه می باشد.

12- پيشنهادهايی به ساير محققين: از فصل پنجم كه در 2 اسلايد قابل ارايه می باشد.

13- سپاس: در يك اسلايد از توجه حاضرين تشكر می شود.

اقدامات لازم برای جلسه دفاع:

1- چکیده پایان نامه واسلایدهای پاورپوینت خود را بین حضار تکثیر کنید.

2- ابزار و تجهیزات لازم برای ارائه را قبل از شروع سخنرانی کنترل کنید و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

3- شمرده سخن بگویید و ارتباط و هماهنگی بین گفتار و اسلایدهای مربوطه را حفظ کنید.

4- برقراری ارتباط چشمی با حضار را فراموش نکنید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

5- با روی باز و گشاده سخنرانی کنید.

6- به سوالات حضار به روشنی پاسخ دهید و برای آن ها وقت بگذارید.

7- از حضار به شکل مناسب در زمان مقرر خود پذیرایی کنید.


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

desktop_1577473158_34893_8067_1802.zip8.75 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 10,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت